vrijdag 24 augustus 2012

boekreviewers

 

Deze site moet ik gewoon even met jullie delen, en ik weet zeker dat jullie mijn enthousiasme zullen delen wanneer je hoort waar het over gaat… Boekreviewers.nl is een site waarop fanatiek lezers zich aan kunnen melden om gratis (e)boeken te ontvangen in ruil voor een review. En alsof dat nog niet genoeg is, krijg je ook nog eens een leesvergoeding van € 2,50

Mijn interesse was meteen gewekt en ik moest en zou deze site dan ook onmiddellijk uit proberen. Ik melde me aan als reviewer en gaf mijn interesses aan. Je hebt ruime keuze wat genres betreft. Hieronder een greep uit de vele mogelijkheden…

  1. Waargebeurde verhalen
  2. Chicklits
  3. Thrillers
  4. Jeugdboeken
  5. Fantasy
  6. Romantiek

…en nog veel meer! En de cherry on top of the cake: Je hoeft niet eens in het bezit te zijn van een eigen website/blog. Met het boek wat je ontvangt krijg je namelijk ook een vijftal links naar sites als Bol.com, Bruna, Ako, Cosmox, etc. waarop je je beoordeling van het boek kunt plaatsen.

occupy

 

Na mijn inschrijving ontving ik nog dezelfde dag de vraag of ik een boek wilde lezen en reviewen van schrijver Han Peeters. Occupy de nieuwe Wereldorde, was de titel van het boek. Het verteld het verhaal over een avonturier die op onderzoek gaat naar aanleiding van een gevonden kaart die mogelijk de locatie van de gezonken stad Atlantis aangeeft!

Meer dan eens maakt het verhaal interessante verwijzingen naar de Griekse Mythologie, wat ik erg leuk vond aangezien ik hiervoor ook net een boek had gelezen met elementen uit dezelfde mythes. Vooral de inleiding vond ik erg verfrissend en daar las ik dan ook als een storm doorheen. Wanneer we onze hoofdpersoon Emile voor het eerst ontmoetten werd er naar mijn mening iets te veel aandacht besteedt aan details. Maar erg vervelend was het niet omdat het werd beschreven met een aanstekelijk enthousiasme.

Emile als hoofdpersoon is een charismatische man die in de loop van het boek groeit tot een soort wereldverbeteraar, een proces wat erg levendig wordt omschreven.

Het boek was niet iets wat ik uit mezelf zou hebben gekocht, en dat is nog zo’n leuk aspect van Boekreviewers.nl. Het verbreed je grenzen en stelt je voor aan pareltjes van boeken die je wellicht normaal gesproken nooit zou hebben gelezen.

Ik ben razend benieuwd welk boek ik hierna mag lezen en reviewen.

Kende jij deze leuke site al? En ben je misschien al aangemeld?

3 reacties:

Unknown zei

Leuke site! Vrees alleen dat het niet lukt als je in België woont... Staat nl. niet op hun site.

Unknown zei

Ik zou zeggen probeer het gewoon! Tot zover ik het heb bekeken staat er nergens dat het niet mogelijk is als je in België woont en anders hebben ze pech, want ze hebben het niet vermeld. Ik zou gewoon bij het vakje woonplaats de gemeente waarin je woont + tussen haakjes toevoegen dat het in België is. Wie weet gaat dat wel!
Ellen

Unknown zei

Wat grappig. Maar jammer dat je niet je zelf je boeken mag kiezen uit een hele lijst;)
Het zou niks voor mij zijn, ik lees niet genoeg. Alleen in de vakantie eigenlijk!

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings