zondag 19 augustus 2012

in-my-mailbox

 

Gisteren was een goede dag voor mij en mijn boekenkast. I’m talking nieuwe aanwinsten people! Maar liefst vijf nieuwe boeken vielen er op de mat en ik wist me nog even te bedwingen om eerst voor jullie een ‘In my mailbox’ artikel uit te tikken.

het genootschap van de nacht c.j. daughertyHet Genootschap van de Nacht – C.J. Daugherty

448 pagina’s, Moon uitgeverij

Allie Aheridans wereld stort in. Ze haat school, haar broer is weggelopen van huis en ze is net gearresteerd. Alweer.

Deze keer hebben haar ouders er genoeg van. Ze sturen haar naar Cimmeria Acedemy, een kostschool voor probleemjongeren. Cimmeria houdt er nogal strikte regels op na. Telefoons, televisie, computers en internet zijn ten strengste verboden. En er is een geheim Genootschap van de Nacht dat zijn activiteiten zorgvuldig verborgen houdt voor het oog van onwetende studenten.

Allie maakt snel vrienden. De knappe Sylvain en de duistere Carter strijden om haar liefde. Wanneer Allie op een nacht wordt aangevallen volgt een reeks vreemde voorvallen. Een meisje komt gruwelijk aan haar eind. Langzaamaan wordt duidelijk dat Allie op een gevaarlijke plek is. Kan ze nog wel iemand vertrouwen? Wat gebeurt er allemaal op de geheimzinnige Cimmeria Acedemy?

boy 7 - mirjam mousBoy 7 – Mirjam Mous

284 pagina’s, van Holkema & Warendorf

Een jongen komt bij in een snikhete, kale grasvlakte. Hij weet niet hoe hij daar terechtgekomen is, waar hij vandaan kwam en zelfs niet meer hoe hij heet. Tot zijn opluchting vind hij een rugzak met daarin een mobiele telefoon. Hij wil het alarmnummer intoetsen, maar ziet dan dat hij een voicemailbericht heeft ontvangen. Tot zijn verbijstering hoort hij: Wat er ook gebeurt, bel in geen geval de politie. En hij weet één ding zeker: dat is zijn eigen stem. Met behulp van de spullen in zijn rugzak gaat hij verbeten op zoek naar zijn verleden. Maar zolang hij zich niets herinnert, durft hij niemand te vertrouwen. Zelfs Lara niet. Stapje voor stapje komt hij achter de verschrikkelijke waarheid.

stad van maskers - mary huffmanStad van Maskers – [Stravaganza #01] – Mary Hoffman

333 pagina’s, van Goor

De doodzieke Lucien ontdekt dat hij een stravagante is, iemand die naar een andere wereld kan reizen. Hij gaat graag naar het prachtige zestiende-eeuwse Belleza, want daar is hij sterk en gezond en kan hij alles doen wat hij wil. En in Belleza woont Arianna, het vurige meisje met de violetkleurige ogen. Maar het onafhankelijke Belleza is in gevaar. Er zijn mensen die de stad liever ten onder zien gaan. Lucien is de enige die de stad kan redden. Terwijl hij in zijn eigen wereld om zijn leven vecht, strijdt hij in de andere wereld tegen levensgevaarlijke vijanden én voor de liefde. Stad van Maskers is adembenemend spannend. Het voert je mee naar een schitterende, magische wereld vol geheimen, gevaar en romantiek.

evermore - alyson noelEvermore – [de Onsterfelijken #01] – Alyson Noël

319 pagina’s, Luitingh Sijthoff

Sinds haar ouders en zusje bij een auto-ongeluk zijn omgekomen, kan Ever aura’s zien en andermans gedachten horen. Wanneer ze mensen aanraakt, ziet ze hun hele verleden.

Ze doet dat dan ook al het mogelijke om mensen uit de weg te gaan – tot de knappe en mysterieuze Damen in haar leven komt. Hij is de enige die de chaos in haar hoofd kan laten verdwijnen en de enige die haar echt begrijpt – het is net of hij in haar ziel kan kijken.

Ever wordt beetje bij beetje ingewijd in Damens wereld vol wonderen en geheimen, maar ze heeft nog steeds geen idee wie hij is of wat hij is. Het enige wat ze zeker weet, is dat ze hopeloos verliefd op hem is.

Behalve bovenstaande aankopen had ik ook nog het geluk op op de Facebook pagina van Young Adult Books een exemplaar van Percy Jackson en de Bliksemdief te winnen. Whoohoo!

percy jackson en de bliksemdief - rick riordanDe Bliksemdief – [Percy Jackson en de Olympiërs #01] – Rick Riordan

368 pagina’s, Boekerij

Echte helden bestaan nog! Stel dat de goden van de Olympus nog bestonden in de 21ste eeuw… Stel dat ze nog steeds mensenkinderen krijgen, helden als Hercules… en stel dat jij een van die kinderen bent… Griekse mythen en modern avontuur – de meest succesvolle jeugdboekenserie van dit moment. Percy Jackson staat op het punt om van school getrapt te worden. Alweer… en dat is nog maar zijn kleinste zorg. Want hij ontdekt dat hij de nakomeling is van een Griekse god. Als de bliksemschicht van Zeus wordt gestolen hebben Percy en zijn vrienden tien dagen de tijd om zijn onschuld te bewijzen en de oorlog op Olympus tot bedaren te brengen. Riordan pakt de lezer beet vanaf de eerste pagina en weet een spectaculair avontuur neer te zetten vol Griekse goden, mythologische monsters en een echte held die nu al miljoenen lezers over de gehele wereld weet te boeien.

Welk boek zal ik als eerste eens gaan verslinden?

7 reacties:

Resy zei

Boy7 is al wel wat ouder, geloof ik. Maar het is wel een erg leuk boek!

Anoniem zei

Boy7 heb ik gelezen, hij is erg goed!

Unknown zei

Boy 7 is echt een goed boek! Het genootschap van de nacht heb ik zelf ook maar nog niet in begonnen.

Unknown zei

Klinkt allemaal goed! Evermore wil ik zelf ook wel lezen. Ik heb vandaag (eindelijk!) 'De Hongerspelen' aan m'n kast toegevoegd. Het werd eens tijd, ik wil dat boek al zo lang en nu was het nog maar tien euro, dus dat kon ik echt niet laten liggen.

Unknown zei

Oeh, Genootschap v/d Nacht ook dus, hè?! Daar ben ik een dag of drie terug ook in begonnen. Is best een tof boek! Evermore heb ik al eens gelezen. Het vervolg erop ook. In deel drie ben ik blijven steken. Moet ik nog weer eens opnieuw in beginnen dan maar! =P


Dit bericht is nu van drie dagen geleden. In welk boek ben je inmiddels begonnen?! =D

Unknown zei

Stad van maskers is echt een geweldig boek! Het is al een hele tijd geleden dat ik het boek las, maar nog steeds kan ik het mij goed herinneren. Dit gebeurt bij mij enkel als ik het boek echt goed vond.
Ellen

Unknown zei

Oh dat klinkt positief. Ik moet bekennen dat ik al heel vaak heb getwijfeld of ik het boek wel of niet wilde kopen. Maar toen hij in de aanbieding kwam ben ik toch maar overstag gegaan. Na jouw reactie kijk ik er nog meer naar uit :)

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings