woensdag 1 augustus 2012

de-hongerspelen

 

Er is weer een nieuwe maand aangebroken, en zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen op mijn blog staat de maand Augustus op Craving Pages in het teken van de 30 Days Book Challenge. De challenge bestaat uit 30 boek-gerelateerde vragen, waarvan ik er iedere dag één zal beantwoorden op mijn blog.Je kunt deze maand dus dagelijks updates verwachten op Craving Pages.

De vraag van vandaag is: Wat is het leukste boek dat je het afgelopen jaar hebt gelezen?

Hmm, een vaag als deze kun je natuurlijk op verschillende manieren interpreteren. Je kunt het heel letterlijk nemen en denken aan leuk-‘haha’ en als ik dat zou doen dan zou ik waarschijnlijk kiezen voor het boek Bestseller Babe van Holly McQueen dat ik al eerder reviewde voor Craving Pages. Om dat boek heb ik meer dan eens traantjes uit mijn ogen moeten pinken wanneer het boek me weer eens aan het grinniken maakte.

Maar in dit geval gaan we het woordje ‘leuk’ maar niet al te letterlijk opnemen, wat betekend dat ik dus moet kiezen welk boek ik… van alle boeken die ik in 2012 heb gelezen… het allerleukste vond. En ik kan je wel verklappen, dat is geen gemakkelijker beslissing.

Delirium Amoris van Lauren Oliver vond ik een fantastisch boek! En zeker in de running voor lievelingsboek van 2012. Maar, van Inwijding van Veronica Roth was ik ook erg te spreken… Ik denk dat het wel veilig is om te stellen dat ik zal kiezen voor een dystopische roman. Daar houd ik immers van. Ik vind niets leuker dan wanneer een schrijfster me mee neemt naar een hele bijzondere wereld. Hoewel ik in mijn hele leven nog niet buiten de grenzen van de Benelux ben getreden, voel ik me een ware wereldreiziger dankzij de boeken van o.a. Lauren Oliver, Lauren Destefano, Veronica Roth en Marie Lu…. Maar de meest bijzondere plek van allemaal. Mijn favoriete wereld van 2012 is toch wel Panem. Ik leefde zo mee met Katniss en Peeta in de arena van de Hongerspelen.

Nog steeds kan ik de naam van dit boek niet zeggen zonder te zuchten als ik terug denk aan het geweldige avontuur. Hoewel ik het nog maar een paar maanden geleden heb gelezen roept het nog steeds nostalgische gevoelens bij mij op. Het is één van de reeksen die ik steeds opnieuw kan lezen zonder dat hij me ook maar één keer zal vervelen.

Over dystopische romans gesproken. Wanneer je houd van dit genre kijk dan ook eens uit naar Overstroomd, de debuutroman van Eva Moraal die in september 2012 in de winkels zal verschijnen. Het verhaal speelt zich af in het Nederland van de toekomst na een heftige overstroming. Waarin het land is verdeeld in de rijke ‘Drogen’ en de arme ‘Natten’. Ik kan nauwelijks wachten!

Wat is het leukste boek dat jij het afgelopen jaar hebt gelezen?

3 reacties:

Unknown zei

Voor mij was de allerbeste dit jaar het verhaal van mooi meisje. Geen genre wat ik normaal lees maar wat een prachtig boek!

Unknown zei

Wat is deze challenge leuk! Leuke stukjes heb je ervan gemaakt. Vind je het goed als ik de challenge overneem voor mijn blog?

Unknown zei

Natuurlijk, lijkt me erg leuk om ook jouw antwoorden te lezen :)

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings