woensdag 1 augustus 2012

kringloop-haul-1082012

 

Als er één plekje is waar ik altijd weer vrolijk wordt dan is het toch wel tussen de boeken in de lokale kringloopwinkel. Nu deze pas heringericht is lijkt het wel op een heuse bibliotheek! Vandaag heb ik weer even een tripje naar de kringloopwinkel gemaakt en ik ben erg tevreden over mijn aankopen. Voor een luttele €7,10 keerde ik met een viertal boeken weer huiswaarts.

Op de foto hierboven zie je de boeken die ik heb gekocht. Met helemaal bovenop het duurste boek van de stapel, namelijk Het Parfum van Patrick Süskind. Deze heeft me €2 euro gekost, wat ik er natuurlijk met liefde en plezier voor over had.

De overige drie boeken waren elk €1,70 per stuk met als tweede van boven Laat Mij Maar Even van Jennifer Crusie. Een heerlijke chicklit. Het derde boekje van boven is Het Raadsel van de Robijn van Philip Pullman die je wellicht kent van zijn  Noorderlicht trilogie (Het Gouden Kompas, Het Listige Mes, De Amberkleurige Kijker) en last but not least een Nicholas Sparks boek dat nog in het plastic zat! Gloedjenieuw dus en dat voor die prijs! Het spreekt voor zich dat ik die niet kon laten liggen. Ik heb nu al zin om deze boeken te gaan lezen. Heb jij één van deze boeken al gelezen? Welke zou ik als eerste moeten lezen?

Koop jij wel eens tweedehands boeken of betaal je liever wat extra voor nieuw?

8 reacties:

Unknown zei

Nee ik huur ze altijd bij de Bieb

Unknown zei

Ik betaal het liefst zo weinig mogelijk voor een boek zodat ik er zoveel mogelijk kan kopen. Tweedehands vind ik niet erg, als het nog in goede staat is.

Unknown zei

Wauw zien er nog heel goed uit. Ben per toeval daarstraks zelf ook nog langs de kringloopwinkel geweest, en daar hadden ze alleen maar heeeeele oude en heeeeele vieze boeken :( Die van Nicholas Sparks ligt hier ook nog te wachten om gelezen te worden. Het parfum vond ik wel heel mooi, ook de film! De andere twee ken ik helaas niet!

Unknown zei

Precies hoe ik erover denk. Ik heb ook veel liever héél veel tweedehands of ramsj en dan voor een schijntje dan dat ik het volle pond betaal voor één boek.

Unknown zei

Wat jammer, hier staan vrij regelmatig nog gloednieuwe boeken in het schap van de kringloop dus wat mij betreft het ideale jachtgebied. Heb je misschien ergens een wishlist online staan? Dan wil ik best mijn ogen voor je openhouden bij de kringloop hier. :)

Unknown zei

Kringloopwinkels zit nogal verschil in, bij mij in de stad vind ik het niet veel maar 20km verderop zit in een dorpje eentje waar ik soms met 5 of 6 boeken van hooguit 1 euro per stuk weer naar buiten wandel. Zelfs met Stephen King en Jill Mansell.

Unknown zei

Als ik boeken koop dat is het bijna altijd voor minder dan de oorspronkelijke prijs, bijvoorbeeld tweedehands, in afprijzing... en anders haal ik ze gewoon bij de bieb! Ellen

Unknown zei

Sorry, ik lees nu pas je antwoord! Ik heb wel een aantal boeken op mijn wishlist staan maar dat verandert heel vaak en boeken die ik eerst heel graag wou lezen/hebben, vind ik een maand later niet meer de moeite :) Toch bedankt voor je aanbod!!

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings