vrijdag 3 augustus 2012

bookseries

 

Jawel, het is vrijdag en een nieuwe dag betekend een nieuwe uitdaging van de 30 Day Book Challenge! Met vandaag de extreem moeilijke vraag: Je boekenreeks top 3

Ai, dat betekend dus dat ik een extreem moeilijke keuze moet maken want ik houd eigenlijk van al mijn boekenreeksen evenveel. Maar *zucht* een challenge is een challenge en dus heb ik mijn boekenkast eens strak aangekeken en grondig uitgepluisd om voor jullie mijn persoonlijke top 3 van favoriete boekenreeksen samen te stellen.

Om het mezelf een klein tikkeltje gemakkelijker te maken, heb ik besloten dat de enige reeksen die in aanmerking mogen komen compleet moeten zijn. Dus, alle delen moeten al zijn verschenen. Hoewel ik het vermoeden heb dat niemand echt héél erg verrast zal zijn over welke reeks er op nummer 1 staat, beginnen we toch bij nummer drie om in ieder geval de illusie op te wekken dat het spannend is.

Op nummer 3…

Staat de Hart van Inkt Trilogie van Cornelia Funke. Die gaat over een Man met de bijzondere gave om dingen en mensen uit boeken te kunnen lezen. Maar op een dag komt hij tot de ontdekking dat er voor alles wat hij uit een boek leest, er ook iets terug in moet. Op een slechte dag, als hij per ongeluk een handje vol schurken uit de pagina’s van het boek Hart van Inkt leest verdwijnt zijn vrouw Resa tussen de bladzijden. Samen met zijn dochter Meggie en nog een aantal andere, niet bepaald heldhaftige vrienden, zet Mo alles op alles om zijn vrouw terug te vinden.

Ik ben weg van deze fantasierijke reeks sinds het moment dat Mo de cape van Roodkapje tevoorschijn las. Het voelt zo sprookjesachtig en bijzonder. Ik heb bijna het laatste deel van de serie uit en dan kun je zeker een uitgebreide review van de reeks op mijn site verwachten.

Op nummer 2…

Heb ik gekozen voor… de Edelsteen trilogie van Kerstin Gier. Jullie hebben in de review van gisteren al kunnen lezen waarom ik zo weg ben van deze boekenserie. Het is natuurlijk ook de droom van elk meisje om in mooie japonnen met een knappe jongen van het ene bal naar het andere te springen. Een nasty nichtje neem ik dan met liefde op de koop toe. (Lees hier de review)

Op nummer 1…

*tromgeroffel voor dramatisch effect*

De HONGERSPELEN!!! En niet alleen omdat het zo’n gaaf boek is, maar ook omdat het mij heeft voorgesteld aan een genre waar ik nu echt helemaal fan van ben… namelijk de Dystopische roman! Het waren de Hongerspelen die mij ertoe zette mij te verdiepen in dit genre en daardoor heb ik pareltjes als Verwelken van Lauren Destefano, Delirium Amoris van Lauren Oliver en Matched van Ally Condie ontdekt. Dus ik heb veel aan de Hongerspelen te danken. (Lees hier de review)

 

Wat is jouw favoriete boekenreeks? Of kun je ook eigenlijk niet kiezen?

2 reacties:

Unknown zei

Ik vond de hongerspelen ook erg goed! Als je van dystopische verhalen houd is de uglies serie, van scott westerfeld misschien ook iets voor jou. Ik heb de boeken zef nog niet gelezen, maar heb van veel mensen gehoord dat ze echt geel goed zijn!

Unknown zei

Toevallig heb ik het eerste boek van die reeks onlangs aangeschaft voor op mijn Ereader. Ik had er ook veel positieve reacties over gelezen/gehoord :)
Wist je trouwens dat er binnenkort ook een distopische roman uitkomt die Nederland weergeeft na een grote overstroming? Ik kijk daar nu al naar uit.

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings