zaterdag 4 augustus 2012

peter-pan

 

De laatste tijd is het me opgevallen dat bijna alle boeken die ik lees deel uitmaken van een serie en zou de opdracht van vandaag best wel eens lastig kunnen maken. Vandaag gaat het namelijk over: Je favoriete ‘standalone’ boek

Maar geloof het of niet, bij deze opdracht dacht ik onmiddellijk aan één boek in het bijzonder en dat boek is… rapapapapapapam… Peter Pan door J.M. Barrie. ik begrijp dat dit misschien komt als een behoorlijke verassing, Peter Pan is namelijk niet echt een boek voor iemand van 25 zou je toch zeggen. Maar de reden dat ik toch voor dit boek heb gekozen is omdat het één van de boeken is die altijd herinneringen bij me naar boven haalt. En het slaagt er altijd in om me vrolijk te maken.

De speelse manier waarop het bekende verhaal van de jongen die niet op wilde groeien wordt verteld, maakt dat ik mezelf iedere keer weer een beetje kind voel als ik het lees. Ook leest het een beetje alsof de verteller de hoofdpersonen stiekem bespied om ons het hele verhaal uit de doeken te doen. Daardoor voelde ik me als lezer zo nu en dan ook erg ondeugend.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de heerlijke fantasierijke wereld die wordt beschreven. Met elfjes en zeemeerminnen en piraten, wie zou daar nu niet een paar dagen door willen brengen toch?

Eigenlijk speel ik nu stiekem wel een klein beetje vals, want er is wel een vervolg geschreven op J.M. Barrie’s Peter Pan namelijk Peter Pan in Scarlett door Geraldine McCaughrean. Maar aangezien dit is geschreven door een fan en niet door meneer Barrie himself, vind ik dat ik dat mag tellen als fanfiction in plaats van het te zien als een tweede deel in een serie.

Wat is jouw favoriete standalone boek?

0 reacties:

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings