dinsdag 7 augustus 2012
sweetgrass

Ha, vandaag eindelijk een vraag waarbij ik niet lang over het antwoord na heb hoeven denken. Namelijk: Een boek dat volgens jouw niet genoeg waardering krijgt

Het eerste boek wat me te binnen schoot toen ik deze vraag was, was het boek Sweetgrass door Jan Hudson. Het was één van mijn lievelingsboeken als klein Joany’tje en het was een coming of age verhaal over een meisje dat opgroeide in een Indianen stam. Het boek maakte erg veel indruk op mij omdat er een levensstijl in werd beschreven die me helemaal vreemd was. Mijn verwrongen beeld van Indianen was gevormd op basis van voorbeelden als de kleine Hiawatta, of de Indianen uit de Disney film Peter Pan.

Het was ook één van de eerste boeken waarbij ik me echt kon identificeren met de hoofdpersoon, wat om de één of andere manier nooit echt lukt met mijn Wipneus en Pim collectie. Het verhaal ging over een meisje, net als ik, maar dan aan de andere kant van de wereld.

Ik was ook erg onder de indruk van hoe de gebruiken van de Indianen stam en de omgeving werden beschreven. Zo levendig dat het voelde alsof ik er zelf rondliep om alles te bekijken. Ik denk dan Sweetgrass een boek is wat elk klein meisje gelezen zou moeten hebben. Het is zo mooi en vertederend en het zet je aan het denken. Ik zou het boek echt zo graag nog eens willen lezen, maar jammer genoeg is het ergens verloren geraakt in de tijd denk ik. Mocht ik het ooit nog tegenkomen dan zal ik in ieder geval geen moment twijfelen om het te kopen.

Schitterend boek.

0 reacties:

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings