dinsdag 7 augustus 2012

nprya

 

Jullie hebben het misschien al wel door, I like to challenge myself. En vandaag kreeg ik spontaan een idee voor nog een leuke challenge namelijk een NPRYA challenge. Jullie hebben vast al geraden dat die ‘Y’ en die ‘A’ staan voor Young Adult. Het NPR gedeelte verijst naar de website www.npr.org waarop onlangs een lijst is gepost van de 100 BEST EVER TEEN NOVELS!

In de voorbije maanden heeft iedere boekliefhebber kunnen stemmen op zijn/haar favorieten boeken uit de serie en daaruit is de lijst ontstaan. Jullie kunnen nu misschien mijn challenge wel raden. Jawel, ik wil iedere maand minstens één boek uit deze lijst gaan lezen en reviewen. Oh Joany 12 Young Adult boeken in een jaar, dat zal me een zware beproeving worden. HEY HEY HEY!! niet zo sarcastisch hè, nauturlijk is dat niet de hele bedoeling achter de challenge. Ik heb van de lijst een 12-tal boeken uitgekozen waarvan ik minstens één of twee keer heb gehoord dat ik die absoluut gelezen moet hebben! Omdat ik koppig ben, heb ik daar echter tot op heden niet op in gegaan, maar nu dus wel. Dit is mijn uitdaging om een aantal YA sensaties te lezen die ik al veel eerder had moeten lezen. Dit zijn de boeken die ik heb gekozen in willekeurige volgorde…

  1.    Voor Ik Val – Lauren Oliver
  2.    De Bijzondere Kinderen van Mevrouw Peregrine – Ransom Riggs
  3.    Een Verschrikkelijke Schoonheid – Libba Bray
  4.    13 Enveloppen & 1 Rugzak – Maureen Johnson
  5.    Aardzee – Ursula Le Guin
  6.    De Gave van Katsa – Kristin Cashore
  7.    Vertel de Waarheid – Laurie Halse Anderson
  8.    Thirteen Reasons Why – Jay Asher
  9.    Een Weeffout in Onze Sterren – John Green
  10.    Wicked – Gregory Maguire
  11.    De Boekendief – Markus Zusak
  12.    Het Gouden Kompas – Philip Pullman

Ik heb nu al ontzettend veel zin om te beginnen met deze challenge. Jullie kunnen mij helpen door in een reactie te vertellen welk boek ik volgens jou als eerste moet lezen. Aan het einde van de maand kies ik een boek om de challenge mee te beginnen zodat ik van 1 oktober 2012 tot en met 1 oktober 2013 de tijd heb om mijn ‘missie’ te volbrengen.

1 reacties:

Unknown zei

Ik ben zo benieuwd naar Voor ik val! Die wil ik al zo lang lezen.

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings