woensdag 8 augustus 2012

fifty-shades-of-grey

 

Gisteren heb ik jullie wat meer verteld over een boek wat naar mijn mening veel te weinig waardering krijgt. Dan is het alleen maar logisch dat de challenge van vandaag ‘Een boek dat volgens jou te veel waardering krijgt’ is.

Zeuren over een boek wat heel erg populair is bij héél veel mensen is wellicht niet de manier om mezelf populair te maken, maar eerlijkheid duurt het langst en dus ga ik het gewoon zeggen…

Ik vond Fifty Shades of Grey verreweg het slechtste boek wat ik ooit heb gelezen. En ik peins er niet over om deel twee en drie te lezen. Normaal gesproken ben ik helemaal voor tweede kansen. Zo heb ik bijvoorbeeld, nadat het boek ‘Als ik blijf’ van Gayle Forman voor mij best een teleurstelling was, toch nog het boek ‘Vuurvliegjes’ gekocht van dezelfde schrijfster. Maar bij Fifty Shades of Grey? Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt.

Ik snap ook echt niet waar al die waardering vandaan komt. Okay, in Amerika is men over het algemeen wat preutser dan in Nederlands dus ik kan me nog voorstellen dat een boek als dit daar voor wat opschudding zorgt. Maar in Nederland, een land waar bijna niets te gek is, snap ik gewoon niet hoe dit boek zo populair is geworden.

Ten eerste is de schrijfstijl om te huilen, om maar niet te praten over het stomme contract wat meer dan eens een pagina of drie opslokt. Ik vroeg me serieus af of de schrijfster minder betaald zou krijgen als ze niet een ‘X’ aantal bladzijdes vol maakte.

Dan heb je nog de seks in het boek, want let’s face it, dat is in principe de reden van het succes van dit boek. Let me tell you ladies, als je eens een random Candlelight romannetje aanschaft bij de plaatselijke supermarkt, en dat gaat lezen… dan durf ik je te garanderen dat je het daar een stuk warmer van krijgt hoor. Ik heb echt regelmatig met opgetrokken wenkbrauwen en een gezicht vertrokken van walging de seksscenes gelezen.

Nu heb ik het in het Engels gelezen dus ik weet niet of het stukje waar ik nu aandenk eruit is geschrapt, of aan is gepast in de Nederlandse versie… maar toch ben ik erg benieuwd of degene die beweren dat Fifty Shades of Grey de geweldigste ontdekking is sinds het wiel ook de tampon-scene hebben gelezen.

Voor de mensen die nu ja knikken: hoe hebben jullie je door die scene geworsteld zonder te kokhalzen?

Ik ben echt geen neat-freak of zo, als je me niet geloofd mag je het aan mijn man vragen, maar het enige waar ik aan kon denken tijdens die scene behalve ‘Gadverdamme’ was wat voor troep dat achter zou laten.

Anyway, ik ben voor vandaag uitgerant over Fifty Shades of Grey. En rest assured dat dit het laatste is wat jullie zullen horen over deze reeks op mijn blog.

Natuurlijk is bovenstaande mijn mening, en als jij Fifty Shades of Grey wel een juweeltje vond dan denk ik daarom echt niet minder over je. Een mening is en blijft immers persoonlijk dus ik smeek jullie… gooi alsjeblieft geen stenen naar me omdat ik een hekel heb aan Fifty Shades of Grey.

Binnenkort verschijnt er zoals jullie misschien wel weten ook een filmversie van deze boekenreeks. Welke acteur en actrice zou jij het liefst zien als Christian en Ana?

4 reacties:

Unknown zei

Ik heb het boek zelf niet gelezen maar ik heb genoeg verhalen gehoord die me daar van weerhouden, haha. Al kon ik het niet laten die tampon scene even te googlen, maar gatver, echt heel erg sexy hoor. Not. Ik moet er niet aan denken dat iemand dat bij mij doet, brrr. En dan staat er ook serieus jeez tussen. Jeez? Wat, was Jesus te moeilijk om helemaal te typen of wat?
Ik ga wel weer terug naar het ''overrated'' twilight.

Unknown zei

Oh, om trouwens nog maar te zwijgen over het overmatig gebruik van punten. De zin...jeetje...ziet er ongeveer... ik kan het niet geloven... zo uit. En niet één keer... maar... de hele tijd... oh jeez... wat was er mis met deze schrijfster... schrijver... persoon... en niet te vergeten... de uitgever... oh jeez!

Unknown zei

Dit lijkt me nu echt een boek wat ik absoluut niet zou lezen! Ik ben helemaal geen fan van erotische boeken en als ik het zo hoor ben ik het met je eens dat het boek te veel waardering krijgt!
Ellen

Unknown zei

Het boek is ondertussen zowat een kleine hype geworden op mijn werk, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om de reeks ook te gaan lezen en er dan ook nog wat over te publiceren op mijn blog! Het hele gedoe spreekt me gewoon niet aan!

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings