vrijdag 17 augustus 2012

favourites

 

Ik denk ik dat ik van de hele challenge toch wel het meest uitkeek naar de vragen van dag 15 en 16 namelijk: ‘Je favoriete mannelijke personage’ en ‘je favoriete vrouwelijke personage

Omdat deze vragen zo goed bij elkaar passen heb ik besloten om ze samen te voegen in één post. Nou gaan dames gewoonlijk voor, maar om de een of andere vage reden is dat niet het geval bij de 30 Book Challenge, maar dat vind ik niet erg… ik vertel jullie graag over mijn favoriete mannelijke personage.

Mijn favoriete mannelijke personage is…*tromgeroffel*

PEETA MELLARK uit de Hongerspelen-trilogie.

Die jongen veroverde een plekje in mijn hart vanaf het moment dat hij dat brood verbrandde en zichzelf op die manier behoorlijk in de nesten werkte om Katniss te helpen. Vanaf dat moment weet je gewoon dat hij van haar houdt en dat hij bereid is alles op te offeren voor haar. Zelfs haar leven. Peeta is ook gedurende het verhaal echt de rots in de branding. Op momenten waarbij ik dacht dat het verhaal te zwaar en duister werd, was Peeta het lichtpuntje. En alsof dat nog niet genoeg redenen zijn om van hem te houden… hij kan heerlijke taarten bakken. Wat meer kun je nog verlangen van een man.

En dan nu mijn favoriete vrouwelijke personage…

ANNE SHIRLEY  uit Anne of Green Gables

Als je de verhalen van Anne Shirley niet kent dan raad ik je echt aan om de boeken in deze serie te gaan lezen. Het verhaal gaat over een weesmeisje met een rijke fantasie dat wordt geadopteerd door een broer en zus die eigenlijk liever een jongen hadden gehad om me te helpen op de boerderij. Anne is zo’n geweldig personage. Ze is constant aan het dagdromen waardoor ze meer dan eens in de problemen komt. Maar ze is ook heel erg ambitieus en loyaal. Boven al het andere vind ik Anne gewoon een erg inspirerend personage, want ondanks alle tegenslag die ze krijgt te verwerken komt ze er altijd sterker bovenop. Een bewonderingswaardige eigenschap als je het mij vraagt.

Nu viel het me op, dat in de hele 30 Day Challenge geen enkele aandacht wordt besteed aan de villains van een boek. Daarom heb ik hieronder ook nog eens mijn favoriete mannelijke villain en mijn favoriete vrouwelijke villain voor jullie toegevoegd.

Mijn favoriete mannelijke villain… wie zou het zijn?

Het is een gedeelde tweede plaats tussen…

VOLDEMORT uit de Harry Potter serie en Haak, KAPITEIN HAAK welteverstaan uit Peter Pan.

Haak is een geliefde schurk omdat hij zo sprookjesachtig is en echt door en door slecht. Maar zijn angst voor de krokodil maakt hem menselijk en dat spreekt me erg aan in een schurk…de zwakke kant.

Voldemort… need I say more? Hij heeft een kalmte over zich waar ik iedere keer weer de creeps van krijgt. Verder heeft hij echt zo’n air van mysterie om zich heen in de eerste paar boeken. Heerlijk als een schurk zo langzaam aan wordt opgebouwd.

Dan mijn favoriete vrouwelijke villain is…

MORTOLA uit Hart van Inkt

Mortola is nog zo’n echte ouderwetse heks zoals uit de sprookjes van vroeger. Compleet met grijze haren, lelijke haakneus en wratten. Ik vond het geweldig hoe Mortola vaak op de achtergrond lijkt te blijven door zich achter haar zoon op te stellen. Maar voor de oplettende lezer wordt het al vrij snel duidelijk dat zij de werkelijke schurk is. Iemand die zo goed kan manipuleren is echt eng.

Wie zijn jouw favoriete helden en schurken?

0 reacties:

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings