maandag 6 augustus 2012

boekenfestijn

 

Neem eens diep adem en probeer het volgende te visualiseren. Je staat in een gigantische zaal, groter dan een voetbalveld. Je wordt omgeven door het geritsel van bladzijden en de geur van nieuwe boeken. Zo ver het oog rijkt wordt je omgeven door tafels en tafels, zonder dat er ook maar een klein stukje tafelblad te zien is door de boeken die erop liggen.

Reik nu je hand uit en pak een willekeurig boek van de stapel. Echt het maakt niet uit welke je te pakken hebt? Okay, welke heb je? Harry Potter en de Relieken van de Dood? Mooi, nice choice. Kijk nu eens naar de prijs… That’s right! Nog geen 5 euro!!!

Laat me raden wat je nu denkt. ‘Maar Joany, zo’n heerlijke plek bestaat toch alleen maar in mijn dromen?’

FOUT!!!

Op het boekenfestijn dat meerdere keren per jaar wordt georganiseerd door De Centrale Boekhandel wordt deze droom namelijk werkelijkheid. Zie onderstaande video voor een kleine impressie van het boekenfestijn…

 

Al sinds 2008 kijk ik vol verlangen naar video verslagen van het boekenfestijn op Youtube, maar tot mijn grote spijt ben ik er zelf nog nooit geweest. Maar daar gaat dit jaar verandering in komen! Ik heb mezelf beloofd dat ik koste wat het kost dit jaar een boekenfestijn zal plunderen. Ik zag mezelf al struinen met manlief op sleeptouw om mijn winkelwagentje/trolly te trekken toen ik me bedacht…het zou natuurlijk véél en véél leuker zijn zo’n hemels festival te bezoeken met gelijkgestemden!

Een lichtje begon zachtjes te branden in mijn achterhoofd. Dus hier is mijn idee…

Let’s meet! Boekenbloggers en Boekenlovers, iedereen die zin heeft om héél veel boeken te scoren voor héél weinig geld. Let’s get together om onze liefde voor lezen te delen en het boekenfestijn te plunderen! Gezelligheid alom! Mocht je nog niet overtuigd zijn, sta me dan toe om een paar redenen te geven om jezelf aan te melden voor deze get together.

Reden 1: Toegang voor het boekenfestijn is nul euro.

Reden 2: Ideale gelegenheid om andere bloggers/je bezoekers te leren kennen.

Reden 3: Boeken die normaal 20 euro kosten, zou je op het boekenfestijn best wel eens tegen kunnen komen voor nog geen 5 euro!

Reden 4: Je hebt weer meer materiaal om te reviewen. (Zelfs als je geen blog hebt, als je voor Bol.com een review schrijft maak je kans op leuke prijzen.)

Reden 5: Je kunt nieuwe ideeën opdoen van je mede boekenwurmen voor je to be read lijst.

Reden 6: Wanneer je DIT FORMULIER invult ontvang je een paar dagen voor het boekenfestijn een uitnodiging met een coupon voor een gratis boek!

Enz. enz. enz.

Mochten jullie geïnteresseerd zijn, stuur dan een mailtje naar cravinpages@gmail.com (of vul hier mijn contactformulier in) en geef daarin in aan of je voorkeur uitgaat naar het boekenfestijn in Utrecht (6-9 september 2012) of het boekenfestijn in Eindhoven (1-4 november 2012)

We kunnen afspreken op het station en daar wat drinken, kennismaken etc. En dan vertrekken we daarna met zijn allen richting de Jaarbeurs/Beursgebouw. Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn als ik Glimlach

14 reacties:

Unknown zei

Lijkt me super, maar helaas te ver van mijn huis!

Unknown zei

Ik ga ook ieder jaar minstens één keer naar een Boekenfestijn, meestal in Hasselt of Leuven. Is echt de moeite! Gewoon inladen dat karretje!!

Unknown zei

Wat een leuk idee! Ik houd wel van lezen maar de laatste tijd komt er eigenlijk niks van... Misschien dat ik me binnenkort nog aanmeldt om gezellig mee te gaan, maar dat moet ik echt nog even kijken :3
Veel plezier in ieder geval alvast ^^

Unknown zei

Geweldig idee! Ik ga bijna ieder jaar wel als het een beetje te doen is qua afstand, maar ik heb ook het geluk dat mijn moeder een boekenwurm eerste klas is dus die gaat altijd :D Lijkt me leuk om te meeten, ik ga nog even navragen wie er hier allemaal gaan, maar als ze gaan is het waarschijnlijk naar Utrecht :)

Unknown zei

FOEI, nog nooit geweest. Ik ga al 5 jaar op rij, maar ik ga altijd naar die van maastricht (ik ben zelf van BE, maar die van maastricht is groter dan het boekenfestijn bij mij in de buurt) ik koop altijd voor zo 50 tot 100 euro boeken.... En dan heb ik er sowieso rond de 30 XD het is echt hemels voor lezers echt waar !

Unknown zei

yes! Ik wil hier zeker weten 100% naar toe! ik weet nog niet naar welke, en misschien wel naar alletwee XD (yay ov-kaart)

Unknown zei

Ja, ik schaam me echt dood :P Dit jaar maar eens de schade inhalen... zou ik een trolly of een bolderkar meenemen voor mijn aankopen?

Unknown zei

Stiekem ben ik ook van plan om ze allebei te zoeken. Eindhoven is wel dichterbij voor mij, maar het duurt nog zo lang voordat het november is. :P

Unknown zei

Jammer, maar in 2013 staan ze ook weer in andere delen van het land. Misschien kun je dan ergens je slag slaan :)

Unknown zei

Ik kan nu al niet wachten :)

Unknown zei

begin maar met een bolderkar, die heb ik ook nodig :p

Unknown zei

Ik ga ieder jaar naar die in Eindhoven :-D

Unknown zei

Ik ben dit jaar voor het eerst geweest in Leuven en ik was echt boos op mezelf dat ik niet eerder was geweest, het was echt de boekenhemel!
Zelf kom ik dus uit Leuven en zijn Utrecht en Eindhoven niet echt naast de deur, anders was ik met veel plezier gekomen! :) Ellen

Unknown zei

Ik denk dat ik misschien naar beide ga. Gezien het mijn eerste keer zal zijn heb ik nog een hoop in te halen denk ik. (Sowieso kan ik nauwelijks wachten tot November)

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings