dinsdag 4 september 2012

book-blog-memes

 

Zowat elke blogging-community kent ze wel. De immens populaire en steeds terugkerende memes. Denk aan de favorieten van de maand posts in de beauty community of de vele shoplogs. Maar wist je dat ook de boekenblog community een aantal erg leuke memes heeft!

Memes zijn niet alleen erg leuk, maar kunnen ook erg goed van pas komen wanneer je kampt met een ernstig geval van writers block… of wanneer je in een leesdip zit en reviews dus schaars zijn. Omdat ik persoonlijk wel houd van memes heb ik besloten om eens een aantal erg leuke memes op een rijtje te zetten.

--> At the moment

At the moment posts ken je wellicht al van verschillende Youtubers, maar het is ook erg gemakkelijk te vertalen naar een boekenblog. In een At the Moment post kun je meer vertellen over het boek wat je op dat moment aan het lezen bent. Dus wil je eigenlijk weer een boek in het zonnetje zetten na een korte review-stilte o.i.d. maar heb je je boek nog niet uit? Dan is het misschien leuk om in een At the Moment post over het boek te vertellen waarin je bezig bent. Je kunt bijvoorbeeld antwoord geven op de volgende vragen:

  1. Welk boek lees je nu?
  2. Hoever ben je al?
  3. Waar gaat het boek over?
  4. Wat vind je er tot nu toe van?

--> Boek/Bibliotheek haul

Need I say more? Hauls zijn artikelen/filmpjes waarin je laat zien welke boeken je hebt gekocht/geleend. Persoonlijk zijn boeken hauls mijn favoriete posts omdat er vaak meerdere boeken in een artikel worden besproken. Deze meme geeft me altijd weer een heleboel inspiratie. Maar pas op, het lezen van hauls kan drastische gevolgen hebben voor de inhoud van je portemonnee.

--> Wishlist

Een wishlist is een artikel waarin je wat meer verteld over de boeken die op je verlanglijstje staan. Ook ontzettend leuke artikelen om te lezen. In Wishlist-artikelen kom ik vaak titels tegen die ik nog niet ken, en dat is natuurlijk altijd leuk.

--> Verleden, Heden & Toekomst

Een Verleden-Heden-Toekomst artikel lijkt een beetje op de At the Moment meme, behalve dat je niet alleen verteld over het boek waar je op het moment in bezig bent, maar ook over het boek wat je als laatste hebt gelezen en het boek wat je van plan bent als volgende te lezen.

--> Friday Reads

Ik weet niet hoe het met jullie is gesteld, maar persoonlijk doe ik veel van mijn lezen in het weekend. Logisch ook want in het weekend heb je nu eenmaal meer vrije tijd dan tijdens de drukke werkweek. Okay, ‘s avonds werk ik ook nog vaak een boek erdoor om lekker te ontspannen. Maar dat is niet te vergelijken met mijn weekenden. Een populaire meme is dan ook de Friday Reads meme waarin je verteld over de boeken die je van plan bent in het weekend te lezen. Leuke is dat deze meme niet alleen voor boekbloggers is, maar ook voor iedereen met een Twitter account. Type gewoon #Fridayreads en de titels die je gaat lezen en posten maar. Natuurlijk ook leuk om op te zoeken wat alle andere Tweeps lezen.

--> Maandagse Mijmeringen

Maandagse Mijmeringen a.k.a. Musing Mondays bestaat uit een handig vragenlijstje waarvan de antwoorden van tijd tot tijd zullen veranderen en dat maakt het een uitstekende meme voor een terugkerende post. Dit zijn de vragen…

  1. Het laatste boek wat je hebt gekocht
  2. Het laatste boek wat je hebt geleend
  3. Het laatste boek wat je aan het huilen heeft gemaakt
  4. Het laatste boek wat je aan het lachen heeft gemaakt
  5. Het laatste boek wat je zo saai vond dat je het niet uit hebt gelezen
  6. Het laatste boek wat je met de post hebt gekregen
  7. Het laatste boek wat je iemand cadeau hebt gegeven
  8. Het laatste boek wat je wakker heeft gehouden omdat je wilde weten hoe het afliep

Tot zover een kleine selectie memes waar je als boekblogger mee vooruit kunt wanneer de inspiratie op zich laat wachten. Ik ben erg benieuwd of er nog memes tussen staan die jullie graag terug willen zien op Craving Pages. Maar ook andere verzoekjes zijn natuurlijk altijd welkom. Ik ben namelijk erg benieuwd naar wat jullie graag willen zien/lezen op een boekenblog zoals deze. Vinden jullie het bijvoorbeeld leuk om zo af en toe wat van mijn eigen schrijfseltjes te lezen? Of vinden jullie wellicht dat één filmpje per week te weinig is. Je kunt verzoekjes, tips of wat dan ook natuurlijk altijd kwijt in een reactie.

3 reacties:

Unknown zei

Wat super handig dit! Deze gaat in mijn favorieten.

Unknown zei

Wat een leuk artikel! :) Ik vind de hauls ook erg leuk.

Unknown zei

Wat leuk! Hier kan ik heel wat inspiratie bij op doen!

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings