vrijdag 7 september 2012
een-verschrikkelijke-schoonheid---libba-bray-big

 

Zoals jullie een tijdje terug hebben kunnen lezen, was ik van plan om in een jaar tijd minstens 12 boeken te gaan lezen van de NPRYA-toplist. Een lijst met de top 100 van Jongeren romans. Een van de boeken op die lijst is Een Verschrikkelijke Schoonheid van Libba Bray en toevallig was die te leen bij mijn plaatselijke bibliotheek.

Wat ik wist van deze roman, was wat er op de achterkant stond. Express heb ik recensies en andere boekverslagen vermeden, omdat ik met een open mind in het verhaal wilde stappen. Dit boek heeft verschillende aspecten waardoor het me aanspreekt. Zo speelt het zich af aan het einde van de 19e eeuw op een kostschool, waar Gemma Doyle, de hoofdpersoon, tot haar schrik merkt dat ze over bovennatuurlijke gaven beschikt. Stuk voor stuk redenen waarom het my kind of book is.

Het verhaal is erg mysterieus en wordt verteld op een manier waardoor je na ieder hoofdstuk meer nieuwe vragen dan antwoorden hebt. Pas aan het einde van het verhaal vallen de puzzelstukjes met verwoestende kracht in elkaar. Gemma maakt een ontdekking die je als lezer absoluut niet aan ziet komen. Mijn handen trilden zelfs toen ik het las. De spanning in het boek ontwikkeld zich als een stijgende lijn. In het begin kwam ik jammer genoeg moeilijk in het verhaal omdat er vrij weinig gebeurde, maar naarmate je verder leest raak je steeds verder verzeild in de avonturen van Gemma en de andere leden van de Orde. Het boek wordt zelfs zo spannend dat ik op een gegeven moment zo verwikkeld was in het verhaal dat ieder geluidje me op deed springen van schrik, overtuigd dat Circe in mijn woonkamer stond.

Ook prachtig omschreven was de ontluikende vriendschap tussen de leden van de Orde. Ik heb in het verleden wel eens geklaagd over Insta-Love in boeken, maar er nooit echt bij stil gestaan dat dit ook soms bij nieuwe vriendschappen wordt toegepast in boeken. Een PAST-BOEM-vriendschap is niet erg realistisch en daarom vind ik de manier waarop de meiden in dit boek naar elkaar toe groeien echt heel goed en geloofwaardig omschreven.

Behalve Gemma, die natuurlijk de hoofpersoon is, hebben ook vele andere personages mijn hart veroverd. Alle meisjes hebben namelijk bijzondere persoonlijkheden met veel diepgang. Ieder meisje zal zich kunnen herkennen in een van de Orde-leden, dat weet ik zeker.

Dit boek is zeker één van mijn favorieten geworden en dus een goed begin van de NPRYA-challenge.

Winactie

Ben je na het lezen van mijn review nu razend benieuwd geworden naar het boek? Dan heb je geluk! Ik verloot namelijk één exemplaar van ‘Een Verschrikkelijke Schoonheid’ op Craving Pages! Maar Joany, wat is de gelegenheid? vraag je je misschien af.

Deze winactie is ter ere van de grote opening van de Craving Pages Facebookpagina! Jawel, vanaf nu kun je ook middels facebook altijd als eerste op de hoogte zijn van updates op Craving Pages.

Wat moet je doen om kans te maken?

  1. Volg Craving Pages op Bloglovin
  2. Like de Facebookpagina en Like en Share de winactie
  3. Laat een reactie achter onder dit bericht

Optioneel (om extra winkansen te verzamelen…)

  1. Deel de winactie op je eigen blog/website (+3 punten)
  2. Plaats de volgende tweet: (+2 punten)

Op Craving Pages maak je nu kans op een exemplaar van Een Verschrikkelijke Schoonheid van Libba Bray! #winactie RT=Lief @Beautyonmytab

Meedoen kan tot en met zondag 30 september en de winnaar wordt de volgende dag bekend gemaakt. Veel succes allemaal.

7 reacties:

Unknown zei

Wat een leuke winactie zeg! (En wat een leuke blog!) Ik doe mee en volg je nu op Bloglovin. :)

Unknown zei

Leuke actie!!

Unknown zei

Wat een gave winactie! Ik doe graag mee :-) Volg je op bloglovin en facebook en heb een tweet geplaatst!

Unknown zei

wauw, ik ben heel benieuwd naar dit boek! Leuke winactie, ik doe heel graag mee! Ik volgde je al via Bloglovin' en ik heb het artikel geliked ♥
Liefs, Charile

Unknown zei

Ik doe mee. Ik volg je via bloglovin en facebook en heb getweet: https://twitter.com/nona89/status/244518646527959040

Unknown zei

Ik heb het boek al gelezen dus doe niet mee, maar heb wel even je actie gedeeld op twitter. Judith van De Boekblogger

Unknown zei

Ik ken het boek niet maar het lijkt me wel ongelooflijk boeiend. Ik doe dus heel graag mee.
Ik heb de verplichte dingen gedaan en getweet: https://twitter.com/cloggie13/status/245248600366542849

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings