dinsdag 11 september 2012

budget-boekwinkeltjes

 

Als mensen zien hoeveel boeken ik koop in een maand krijg ik regelmatig de vraag waar doet ze het van!? Daarom leek het me leuk om in een vierdelig artikel wat meer te vertellen over mijn favoriete plekjes om boeken te shoppen. En niet zomaar shoppen… budget shoppen! De vier delen zijn:

Mijn favoriete budget boekwinkeltjes…

  1. *Webshop Versie nieuw*
  2. *Webshop Versie tweedehands*
  3. *Echte winkels versie nieuw*
  4. *Echte winkels versie tweedehands*

Misschien klinkt het volgende probleem je bekend in de oren: Je boekenkasten puilen uit, de TBR stapel is zowat groter dan je stapel gelezen boeken en manlief/vriendlief/de parentals hebben je al meerdere malen erop gewezen dat het hoog tijd is dat je stopt met nieuwe boeken kopen! Als dat het geval is dan kun je waarschijnlijk beter niet verder lezen dan dit punt, want in dit artikel ga ik jullie voorstellen aan mijn favoriete budget-friendly boekwinkeltjes op het wereld wijde web! Dus als je lege portemonnee je aan het einde van dit artikel de huid vol scheld omdat je je niet in hebt kunnen houden… don’t say I didn’t warn you!

de Boekenkraam

De boekenkraam staat met stip op nummer één wat betreft mijn favoriete plekjes om online boeken te shoppen. Ze hebben een grote collectie en voor de prijzen hoef je je niet in te houden. Regelmatig staan er leuke acties online. Zo was er een tijdje terug de 4 voor de prijs van 3 actie. En op dit moment loopt er een aanbieding waarbij voor een grote selectie boeken 3 voor de prijs van 2 geld. De site is verder erg overzichtelijk en het assortiment wordt regelmatig vernieuwd. Verder zijn ze erg vlot met inpakken en verzenden. Meestal heb ik mijn bestellingen binnen twee dagen binnen (iets langer wanneer je in het weekend besteld.)

Voordeelboekenonline

Voordeelboekenonline is de site waar ik me tot wend wanneer de boekenkraam niet heeft wat ik zoek. Hij is af en toe ietsje duurder, maar nooit meer dan een euro, dan de Boekenkraam. Maar nog altijd zijn de prijzen veel vriendelijker dan bij menig andere webshop. Ook Voordeelboekenonline is erg snel in de verzending en heeft een erg vriendelijke klantenservice. Ik heb nog maar één keer een probleem gehad met een boek wat ik bij Voordeelboeken had besteld, maar ik ontving keurig netjes mijn geld terug na het indienen van mijn klacht. Ook Voordeelboekenonline verzend lekker snel je bestelling.

RAMSJkrant

Ramsjkrant is misschien niet de meest overzichtelijke webshop, maar ook hier kun je leuke titels scoren voor fijne prijsjes. En ik weet niet hoe het met jullie is, maar voor een mooi nieuw boek heb ik best wat speurwerk over.

Bookdepository (Engelstalig)

Bookdepository heeft al wat meer bekendheid. Het is een Engelstalige webshop met een ontzettend grote collectie boeken! Maar door hun lage prijzen en gratis wereldwijde verzending vind ik het helemaal niet erg om zo af en toe een Engelstalig boek aan mijn collectie toe te voegen. Nadeel is dat je, aangezien het geen Nederlands bedrijf is, niet kunt betalen met Ideal. Maar gelukkig wel met Paypal.

 

Tot zover mijn winkel tips voor de webshop versie. Stuk voor stuk verkopers van nieuwe boeken. (meestal ramsj of restpartijen) Morgen verschijnt deel twee van mijn winkeltips met daarin de beste online shops voor tweedehands boeken.

Heb jij nog leuke winkeltips?

5 reacties:

Unknown zei

Leuk artikel! Ik kende de meeste webshops nog niet!

Unknown zei

Het boekenfestijn, daar koop ik genoeg boeken voor mij een jaar of langer zoet te houden

Unknown zei

Leuk artikel! Allemaal onbekende webshops voor mij. Misschien toch maar eens een kijkje nemen!

Unknown zei

Handig artikel, deze ga ik zeker onthouden! :)
Ellen

Unknown zei

Wow, leuk geschreven! En vooral handig.. Ik ga het zeker gebruiken!
Leuke boekenwinkeltjes:) De boekenkraam kende ik al!
x

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings