maandag 10 september 2012

Als-jouw-leven-een-boek-was-tag

 

Vandaag wil ik met jullie een tag delen die ik al meerdere malen voorbij heb zien komen in de Youtube Booktube community. Het gaat om de: If I Were a Book TAG die origineel is bedacht door KyraWolf289 en aangezien ik TAGS een erg leuke manier vind om de people behind the blog beter te leren kennen, leek het me een leuk idee om deze betreffende TAG te vertalen naar het Nederlands. Dus vandaag presenteer ik jullie de: Als jouw leven een boek was… TAG!

De regels zijn eenvoudig: Beantwoord de negen vragen uit de Tag en geef hem vervolgens door aan minstens 1 andere blogger. Laat deze blogger wel even weten dat ze getagged zijn, is wel zo handig.

Dit zijn de vragen van de Tag:

  1. Als jouw leven een boek was… Wat voor boek zou je dan zijn? Een verzameling van korte verhalen, een roman, een poëzie bundel of een stripboek?
  2. Als jouw leven een boek was… Welk genre zou je dan zijn?
  3. Als jouw leven een boek was… Hoeveel fictie zou je dan bevatten?
  4. Als jouw leven een boek was… Zou je dan een groot of een klein gedeelte van je leven vertellen?
  5. Als jouw leven een boek was… Zou er dan een antagonist in het verhaal voorkomen? Wie is jouw he-who-shall-not-be-named?
  6. Als jouw leven een boek was… Waar zou je dan willen dat je verhaal zich afspeelde?
  7. Als jouw leven een boek was… In welke tijd zou je dan willen dat het verhaal zich afspeelde?
  8. Als jouw leven een boek was… Zou je dan alles op chronologische volgorde vertellen?
  9. Als jouw leven een boek was… Wat zou dan de belangrijkste plotwending zijn?

En hier zijn mijn antwoorden:

Als jouw leven een boek was…

lil-bookworm1. …Wat voor boek zou je dan zijn? Een verzameling van korte verhalen, een roman, een poëzie bundel of een stripboek?

Ik zou een roman zijn… een chicklit wel te verstaan. Het boek zou over de periode gaan waarin ik mijn man voor het eerst leerde kennen. Die periode leek ik wel een figuur dat rechtstreeks uit een Sophie Kinsella boek was gestapt. Klunzig, hyperactieve fantasie, ongemakkelijke confrontaties… je kent het wel. Je typische chicklit dus.

Het boek zou zich overigens ook af kunnen spelen tijdens mijn middelbare school perioden. Maar dan zou het gaan over pesten en dat is deprimerend, daarom kies ik liever voor een opbeurende chicklit.

2. …Welk genre zou je dan zijn?

Een dijenkletser van een chicklit, zoals ik al zei. Veel romantiek, humor… en wellicht zou ik wat fantasy in de mix doen om het geheel wat spannender te maken. Wat? Niemand zei dat het boek autobiografisch moest zijn toch?

3. …Hoeveel fictie zou je dan bevatten?

Pfft, moeilijke vraag. Ik ben een ster in het overdrijven, dus ik vermoed dat het boek minstens vijftig procent uit fictie zou bestaan.

4. …Zou je dan een groot of een klein gedeelte van je leven vertellen?

Ik zou een korte periode in mijn leven vertellen. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat mensen het interessant vinden om te lezen wanneer ik begon te wisselen of wat mijn eerste woordje was. Ik zou gaan over de ongemakkelijke periode tussen jeugd en volwassenheid in… waarin ik mijn man ontmoette.

5. …Zou er dan een antagonist in het verhaal voorkomen? Wie is jouw he-who-shall-not-be-named?

Als slachtoffer van pesten ben ik in mijn leven meerdere he-who-shall-not-be-named-s tegengekomen. Ik ben niet altijd de bom zelfvertrouwen geweest die ik nu ben en jammer genoeg is het nu eenmaal een feit dat als je niet voor jezelf op kunt komen… mensen over je heen proberen te lopen. En bij mij droegen ze ook nog eens stiletto’s of schoenen met poep onder de zolen. Zo voelde het althans. Maar gelukkig heeft mijn verhaal behalve een antagonist ook een happy end.

6. …Waar zou je dan willen dat je verhaal zich afspeelde?

Gedeeltelijk in deze wereld… en gedeeltelijk op Hogwarts.

7. …In welke tijd zou je dan willen dat het verhaal zich afspeelde?

Het verhaal zou over een periode in mijn verleden gaan, maar in de tegenwoordige tijd worden verteld. Ik kom namelijk op de een of andere manier altijd beter in het verhaal wanneer ik in de tegenwoordige tijd lees.

8. …Zou je dan alles op chronologische volgorde vertellen?

Ja, voornamelijk wel. Maar ik denk dat ik aan het einde van het boek een sprong in de tijd zou maken naar wanneer ik oud en grijs ben en terug denk aan die goede oude tijd.

9. …Wat zou dan de belangrijkste plotwending zijn?

Oh, dat is eenvoudig. Dat zou de ***spoileralert*** ***spoileralert*** ***spoileralert*** ***spoileralert*** ***spoileralert*** ***spoileralert*** ***spoileralert*** ***spoileralert*** ***spoileralert*** ***spoileralert*** ***spoileralert*** ***spoileralert*** ***spoileralert*** ***spoileralert*** ***spoileralert*** ***spoileralert*** ***spoileralert*** ***spoileralert***

 

Dat waren ze dan, alle vragen en antwoorden van de Als jouw leven een boek was…TAG! Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Natuurlijk hebben jullie nog een aantal namen tegoed van de mensen die ik TAG. Voel je overigens niet verplicht om je te houden aan de namen die ik hieronder noem. Ben jij niet genoemd, maar lijkt het je wel héél erg leuk om de TAG in te vullen, ga gerust je gang! En ben je wel getagged, maar heb je helemaal geen zin/tijd om de TAG te maken… no problem! Het lijkt me simpelweg leuk om ook jullie antwoorden te lezen.

De meiden die ik tag zijn…

Yara, Danique E., Tedje en Danique V. van Adorable Books!

3 reacties:

Unknown zei

Leuke tag is dit en leuk om te lezen! Ik ga hem ook overnemen! x

Unknown zei

Leuk, ik hoor het graag als hij online staat :)

Unknown zei

Haha wat super leuk om te lezen deze tag! Ik kende hem nog niet!

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings